, Jual Beli Cicak Tokek: CICAK TOKEK

Jual Beli Cicak Tokek

Cicak tokek | Cicak tekek | Tokay gecko | Tawaran pd pemilik tokek oleh peraih tokek atau buyer dgn harga pasaran cicak tokek di Malaysia terkini dan tertinggi | Harga tokek tertinggi.

  • Cicak tokek | Cicak tekek | Tokay gecko | Tawaran pd pemilik tokek oleh peraih tokek atau buyer dgn harga pasaran cicak tokek di Malaysia terkini dan tertinggi | Harga tokek tertinggi.
    Saya pemborong / pembeli Cicak Tokek yang akan uruskan jual beli Cicak Tokek Di Malaysia khasnya dan Asia Amnya ke Negara EROPAH, tawaran pembelian Cicak Tokek dgn harga ikut matawang RINGGIT MALAYSIA (RM) dengan HARGA CICAK TOKEK TERKINI DAN TERTINGGI serta beberapa syarat yang perlu Tokek Owner ( penjual / pemilik Cicak Tokek ) patuhi. 019-771 4063 (Mas Tokay)

CICAK TOKEK

Posted by Mas Tokay Said : On 2:17 AM

CICAK TOKEK
Cicak tokek atau "The Tokay Gecko (Gekko gecko) " adalah spesis cicak menjadikan celah-celah dinding, pokok, buluh celah batu sebagai tempat bermain dan hidup. Cicak Tokek ( ada yang memanggil Cicak Tekek atau cicak pokek ) sangat aktif waktu malam & tidur diwaktu siang serta jangkahayat tokek cicak hidup 7 ~ 10 tahun.

Gambar 1 : Tokek merah


Harga Cicak tokek amat mahal di pasaran Malaysia oleh kerana kegunaan daging cicak tokek dipercayai menyembuhkan pelbagai penyakit seperti penyakit kulit, asma dan juga meningkatkan stamina lelaki. Selain itu, kajian mendapati Cicak Tekek mempunyai protein bFGF yang mampu menjejaskan pertumbuhan sel kanser terhadap manusia malah penelitian WHO terbaru Cicak Pokek ini mampu menyembuhkan penyakit AIDS.

Gambar 1 : Tokek hijau

Harga pasaran Cicak Tokek atau Cicak tekek dipasaran kini mempunyai harga yang amat tinggi, yang mana Cicak Tokek dari spesis Berbintik merah kebiruan bermata kuning pisang seakan-akan mata kucing dan Cicak Tokek berwarna hijau bermata hijau. Oleh itu, Cicak Tokek paling mahal di dunia adalah Cicak Tokek berbintik merah manakala Cicak Tokek hijau jatuh pada no.2 paling mahal di dunia. Kini wujud ramai pembeli Cicak Tokek / pokek ini yang menawarkan harga yang amat tinggi & ada yang menggelarkan mereka ini Tokek Buyer , Broker Tokek dan sebagainya disebabkan harga Cicak Tokek di pasaran sangat tinggi malah mampu menjadikan pemilik Cicak Tokek ini menjadi 'Jutawan' dalam masa singkat. Hebatnya nikmat yang diberikan tuhan.

Begitulah serba ringkas tentang Cicak Pokek / Cicak Tekek / Cicak Tokek.

Categories: